Мой сайт
Воскресенье, 19.05.2024, 00:32
ГлавнаяРегистрацияВход Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайта

Категории раздела
Мои статьи [4]

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 38

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Главная » Статьи » Мои статьи

Загальні поняття про інтерактивні технології.

ЛУТУГИНСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д О П О В І Д Ь

 

„Інтерактивні технології навчання”

 

 

 

                        Викладач

                                 спецтехнології

                        Фісун Л.В.

 

 

 

2009р.
 
 
 
 

Загальні поняття про інтерактивні технології:

         Слово „інтерактив” пришло до нас з армійської від слова „interact”. „Inter” – це „взаємний”, „act” – „діяти”. Інтерактивний означає здібність взаємодіяти або знаходиться в режимі бесіди,  діалога з чим небудь (наприклад, компєтером), або з ким небудь (людина).

         Інтерактивне навчання – це діалогове навчання, де здійснюється взаємодія учителя і учня. Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності.

         Ціль інтерактивного навчання – формування комфортних умов навчання, за яких учень почуває свою успішність, свою інтелектуальну спроможність. Суть інтерактивного навчання – навчання здійснюється шляхом взаємодії всіх, хто навчається. Учбовий процес організован так, що практично всі учні втягнуті в процес пізнавання, кожен вносить свій особливий індивідуальний вклад, іде обмін знаннями, ідеями, способами діяльності. Причому, відувається це в атмосфері доброзичливості і взаємної підтримки, що дозволяє не тільки одержувати нові знання, але і розвивати пізнавальну діяльність.

         Інтерактивна діяльність на уроках припускає організацію і розвиток діалогового спілкування, яке веде до взаєморозуміння, взаємодії. Інтерактив виключає домінювання як одного виступаючого, так і одну думку над іншою. Під час діалогового  навчання учні вчаться критично мислити, вирішувати складні проблеми на основі аналізу обставин і відповідної інформації, зважувати альтернативні думки, приймати продумані рішення, приймають участь в дискусіях, спілкуються з другими людьми. Для цього на уроках організується індивідуальна, парна і  групова робота, рольові ігри, ведеться робота з  документами і різноманітними джерелами інформаії, використовуються творчі роботи.

Причини розповсюдження інтерактивних технологій навчання

         Сучасна система навчання очікує від учителя охвату великої кількості інформації і орієнтована на рівні „знання” і „розуміння”. Це підводить вчителя до використання в основному пасивних методів навчання. В сучасному світі ситуація координально  змінилася. Неможливо одній людині знати все, навіть в вузькій області знань. До того ж, як відомо, багаточисленні факти добре запамятовують компютери, зберігаючи велику кількість інформації. Учні ж повинні мати інші навики: думати, розуміти сутність речей, осмислювати ідеї і концепції і вже на основі цього вміти шукати необхідну інформацію, застосовуючи її в конкретних умовах, формувати, аргументувати і відстоювати свою думку. Саме цьому сприяють інтерактивні технології.

Структура інтерактивного урока

  1. Мотивація

         Ціль – зфокусувати увагу учнів на проблемі і викликати інтерес до теми. Для цього використовувати питання, цитати, короткі історії, невелике завдання.

Цей етап займає не більше 5% робочого часу.

  1. Представлення необхідної інформації

         Ціль – дати учням достатньо інформації, для того щоб на її основі виконувати практичні завдання. Це може бути міні – лекція, знайомство з роздаточним матеріалом, презентація виконаного домашнього завдання. Для економії часу на уроці можно давати інформацію в письмовому вигляді для домашнього вивчення. На самому уроці вчитель може ще раз звернути на неї увагу, особливо на практичні ради, якщо необхідно – прокоментувати терміни або організувати невелике опитування.

Приблизно 10% робочого часу.

  1. Інтерактивна вправа – центральна частина заняття

         Ціль – практичне засвоєння матеріалу, послідовність проведення цього етапу така:

- Інструктування – учитель розповідає учасникам про цілі вправи, про правила, про послідовність дій і кількість часу на виконання завдання, питає чи все зрозуміло.

- Обєднання в групи і розподіл ролів.

- Виконання завдання (Вчитель виступає організатором, консультантом, ведучим дискусії).

- Презентація результатів роботи

на інтерактивну вправу витрачається 60% часу (на уроці).

  1. Підведення ітогів, оцінювання результатів урока

          Ціль – обговорення зробленного на уроці. Необхідно повернутися до очікуваних результатів, які заявлялись на початку уроку.

Бажано поставити учням такі питання:

- Що нового пізнали.

- Які навички одержали.

- Як це може згодитися в житті.

- Що сподобалося на уроці.

На цей етап необхідно відвести до 20% часу урока.

Застосування методу

Метод ПРЕС

         Сутність методу і його ціль:

Метод використовуються учасниками дискусії, приобговоренні суперечного питання, коли потрібно скласти аргументи або висказати думку. Дає  можливість учням розібратися в всвоїх думках і висказати їх в короткій і чіткій формі.

Порядок застосування:

- На початковому етапі повісити на дошці плакат або роздати учням матеріал  з описом етапів методу. Приведіть приклади його використання.

- Запропонуйте бажаючим використовувати цей метод і висловити свою думку по проблемі за їх бажанням.

- Коли учні засвоюють формулу виступу, її можно застосовувати у всіх випадках, коли учням потрібно аргументовано висловити свою думку .

Формула виступу:

Позиція                                      „Я думаю,що...”

Висловити свою думку, пояснити, в чому полягає ваша точка зору.

Обгрунтування                          „тому що...”

Наведіть приклад появи такої думки

                                                     „наприклад”

Приклад

Наведіть факти, які підтвердять і пидсилять вашу позицію.

Заклик                                            „тому...”

Узагальніть свої думки, зробіть висновок про те, що необхідно зробить; це заклик до інших зайняти вашу позицію.

Технології інтерактивного навчання.

Інтерактивні технології кооперативного навчання.

Робота в парах.

Сутність методу і його ціль.

Технологія особливо ефективна на початкових етапах навчання учнів роботі в групі. Робота в парах забезпечує високий рівень обміну інформацією і низький рівень незгоди. Ціль роботи – навчити слухати і чути другого чоловіка, вести діалог, беручи до уваги особливості  співрозмовника, його думку і настрій, відверто висловлювати свої думки, аргументувати їх, приймати до уваги доводи співрозмовника, вести дискусію.

Застосування методу.

- Запропонуйте учням завдання, поставте питання для дискусії або аналізу ситуації. Дайте 1 – 2 хвилини для обдумування можливих відповідей індивідуально.

- Обєднайте учнів в пари. Визначити, хто в парах буде висловлюватися першим, запропонуйте обміркувати свої ідеї один з одним. Визначте, скільки часу відводиться на виступ кожного і загальне обмірковування. Пари повинні прийти до загального рішення питання, проблеми.

Крім цих технологій інтерактивного навчання існує багато інших.

Наприклад:

  1. Робота в малих групах.
  2. Обмірковування проблеми в загальному крузі.
  3. Мікрофон.
  4. Незакінчені речення.
  5. Мозковий штурм.

Дидактичні ігри:

  1. „Розвивай увагу”.
  2. „Естафета”.
  3. „Ланцюжок”.
  4. „Турнір”.
  5. „Кращий відповідач”.
  6. „Враження цілі”.
  7. „Мовчанка”.
  8. „Лото”.
  9. „Діалог”.
  10. „Будівельник”.
  11. „Проектування”.

         Із вищевикладеного ясно, що при застосуванні інтерактивних методів навчання – результатів можно досягти найбільших при вивченні навчального матеріалу.

Категория: Мои статьи | Добавил: Yana (20.10.2009)
Просмотров: 17975 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 2.2/12
Всего комментариев: 1
1 Sergdow  
0
<a href=http://zmkshop.ru/uslugi/metalloobrabotka/>высокоточная металлообработка на заказ</a>

Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024 Создать бесплатный сайт с uCoz